نشست هتل هما و چند سطح تحلیل/ریاست اتاق های تهران و ایران به چه کسانی خواهد رسید

هنوز کمی به انتهای سال ۹۳ نمانده که بازنده ها و برنده های انتخابات به دعوت بانوی معدن کار گروه ائتلاف برای فردا در هتل همای تهران گرد هم آمدند.

 

اتاق پرس :

هنوز کمی به انتهای سال ۹۳ نمانده که بازنده ها و برنده های انتخابات به دعوت بانوی معدن کار گروه ائتلاف برای فردا در هتل همای تهران گرد هم آمدند.

این گرد همایی قبل از آغاز برخی را به ذوق آورد تا گمانه زنیهایی در خصوص اهداف این نشست من جمله تعیین ریاست اتاق های تهران و ایران از سوی برندگان انتخابات روی خط خبری رسانه ها قرار گیرد.

این در حالی است که چنین سطح تحلیلی بسیار خام و سطحی است چون هنوز نه نتایج انتخابات مورد تایید قرار گرفته است و نه هنوز برندگان گرد و خاک خستگی کارزار انتخاباتی را به خوبی از روی دوشهای خود پاک کرده اند تا به نشست شور این چنینی بنشینند.

از سوی دیگر حضور میهمان مختلف و جناحی خود بسیار واضح و روشن می نماید که جناح برنده که در یک ماراتون نفس گیر همه رقبای خود را شوک زده نمود آنقدر تیز هوش است تا در چنین نشستی به رایزنی در خصوص کاندیدهای ریاست بر اتاقهای ایران و تهران نپردزاد.

البته ممکن است که گپ و گفت های چند نفری در خصوص ترکیب ریاست اتاق های ایران و تهران نیز صورت گرفته باشد اما بدون شک نمی تواند منتج به تنیجه واقعی باشد.

اصلا اینکه ما در کار خبر به پیشگویی نشستی که هنوز انجام نگرفته بپردزایم بیشتر به شوخی می نماید تا حقیقت.

اما در خصوص اتفاقاتی که در آینده در خصوص هیئت رئیسه اتاق های تهران و ایران اتفاق خواهد افتاد موارد ذیل بسیار ملموس تر و عینی تر می نماید.

سطح یک: به نظر می رسد آنچه که این روزها به صورت گمانه زنی عنوان می شود معلول موارد ذیل باشد :

۱- برخی همکاران محترم رسانه ای در این وانفسای خبری آخر سال سعی می کنند تا به هر صورت که شده خودشان را پیشتاز در ارایه تحلیل از آینده اتاق نشان دهند تا شاید تیری در تاریکی نواخته باشند و شاید کبوتری را هم به زمین نشانده باشند.

۲- برخی چهره ها سعی می کند تا به صورت القای مستقیم و غیر مستقیم فضای رسانه ای را برای منویات فردی خود اماده سازی کنند تا شاید آنچه که آرزوی آن را دارند رنگ واقعیت به خود بگیرد.

۳- برخی رقبا نیز با القای رسانه ای مطالب غیر دقیق در پی سوراخ کردن کشتی پیشتاز را دارند تا شاید با شکافی کوچک زمینه شکافی عمیق تر را مهیا کنند.

سطح دو : اما در خصوص ریاست اتاق های تهران و ایران موارد ذیل حاپز کمال اهمیت است :

۱- در بین نامهای ریاست بر اتاق تهران ۴ اسم از همه رسا تر به گوش رسیده است از یحیی آل اسحاق تا مهدی جهانگیری و مسعود خوانساری و پدرام سلطانی.

۲- با اینکه نگارنده علاقه ویژه به ابقای یحی آل اسحاق در سمت خود در اتاق تهران را دارم اما شاید بتوان گفت حتی نیم درصد هم امیدی برای ابقای ریاست ایشان در اتاق تهران وجود ندارد.

۳- اما انچه که کم بیش در خصوص ریاست جهانگیری بر اتاق تهران و خوانساری بر اتاق ایران بر آن اتفاق رسانه ای شده است درست به نظر نمی رسد و با توجه به خصوصیات این دو نفر و آرای سرگردان که در خرداد ماه قرار است در سبد ریاست اتاق ایران ریخته شود بهترین گزینه برای انتخابات ریاست اتاق ایران مهدی جهانگیری است زیرا شاید تنها وی بتواند آرای سرگردان را به سوی خود جلب نماید و صد البته ریاست خوانساری بر اتاق تهران نیز بسیار مثمر ثمر تر از اتاق ایران خواهد بود.

۴- البته در صورت تحقق این پیش بینی به نظر می رسد اعضای هیپت ریئسه قوی یکی از ضروریات برای هدایت اتاق تهران است که گمانه زنیهای متفاوتی در خصوص آن انجام گرفته و افرادی چون محمد رضا انصاری و حامد واحدی از بین گزینه های موچود بیشتر به واقعیت نزدیک باشد.

به هر صورت هر آنچه که در این خصوص ذکر شد تنها یک تحلیل مبتنی بر داده های نسبی بود و باید منتظر بود که پس از تعطیلات نوروز جلسات فشرده کاری برندگان انتخابات قصه اتاق هشتم را چگونه روایت خواهد نمود

 

لینک خبر