نمایندگان بنیاد بوش در اتاق تهران حضور می‌یابند – تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در دستورکار بخش خصوصی

نمایندگان بنیاد بوش در اتاق تهران حضور می‌یابند – تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در دستورکار بخش خصوصی
Monday, 27 February 2017
چهره‌های علمی و دانشگاهی بنیاد بوش در اتاق تهران حاضر شدند – هدف همکاری علمی ایران و اتحادیه اروپاست
Tuesday, 28 February 2017

نمایندگان بنیاد بوش در اتاق تهران حضور می‌یابند – تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در دستورکار بخش خصوصی

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

۰۹ اسفند ۹۵

نمایندگانی از بنیاد بوش آلمان که در زمینه توسعه اقتصادی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کند، فردا در اتاق تهران حضور می‌یابند.

فریال مستوفی، رییس کمیته سرمایه‌گذاری ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران که چندی پیش و در جریان نوزدهمین نشست این ستاد از حضور نمایندگان بنیاد بوش خبر داده بود، اعلام کرد که اعضای این هیات امشب وارد ایران می‌شوند و فردا در اولین برنامه خود مهمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خواهند بود.

مستوفی با اشاره به این که رابطه صنعت و دانشگاه در کشور ما به درستی شکل نگرفته و بسیار ضعیف است گفت: شکل‌گیری ارتباط درست میان این دو نهاد می‌تواند یکی از شاهراه‌های اصلی رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی در هر کشوری باشد. این ارتباط در کشورهای توسعه‌یافته بسیار قوی و منسجم است و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در توسعه و پیشرفت صنایع نمود پیدا می‌کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان این که صنعت و دانشگاه در کشورهای توسعه‌یافته یک رابطه متقابل دارند افزود: صنعت پشتیبان و حامی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌هاست و نتایج و دستاوردهای مطالعات و نوآوری‌هایی که توسط تیم‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به دست می‌آید در صنعت به کار بسته می‌شود.

مستوفی ادامه داد: ضمن این که نیروهایی که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند متناسب با نیازها و خواست‌های صنعت برای توسعه و پیشرفت است. در واقع صنعت و دانشگاه مکمل و کمک‌کننده هم برای رشد موثر و افزایش بهره‌وری هستند. او با بیان این که استفاده از تجربیات دیگران به ویژه بنیاد بوش آلمان می‌تواند کمک حال صنعت و دانشگاه در ایران باشد گفت: گروهی از مسوولان بنیاد بوش به سرپرستی یواخیم روگال، مدیرعامل این بنیاد، به دعوت اتاق تهران به ایران می‌آیند و طی جلسات و بازدیدهای متعدد، مذاکراتی با طرف‌های ایرانی از جمله اتاق تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خواهند داشت.

مستوفی افزود: در این گروه ۱۰ نفره، تعدادی از مقامات ارشد این بنیاد، چهره‌های علمی و اساتید دانشگاه حضور دارند که پس از حضور در ایران و بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نظرات و توصیه‌هایی برای تقویت رابطه صنعت و دانشگاه در ایران ارائه خواهند داد.

فریال مستوفی ابراز امیدواری کرد که حضور این هیات با کمک بخش خصوصی و دانشگاه‌ها منجر به نتایج ملموس و قابل قبولی از ایجاد و تقویت رابطه صنعت و دانشگاه در کشور شود.

بنا براعلام روابط عمومی اتاق تهران، هیات اعزامی از بنیاد بوش آلمان صبح روز سه‌شنبه از ساعت ۷:۴۵ تا ۹:۳۰ در اتاق تهران حضور می‌یابد. در این نشست علاوه بر مدیرعامل و مقامات اجرایی ارشد بنیاد بوش، مهدی جهانگیری نایب‌رییس اتاق تهران، فریال مستوفی رییس کمیته سرمایه‌گذاری ستاد اقتصادی پساتحریم، بهمن عشقی دبیرکل و محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز حضور دارند. در این برنامه تعداد زیادی از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی و علمی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز حاضر می‌شوند.

 

لینک مصاحبه