رونمایی از طرح‌های دانشگاهی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

آفت انفعال چه مسائلی کارآفرینان را ناامید می‌کند؟
Saturday, 28 April 2018
بخش خصوصی به دولت پیشنهاد داد: فرمول بازگشت ارز صادراتی
Wednesday, 9 May 2018

رونمایی از طرح‌های دانشگاهی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

۰۹ اردیبهشت ۹۷

 

طی نشستی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از برخی طرح‌های اقتصادی و استارت‌آپ دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر برای جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی رونمایی شد.

اتاق تهران که یکی از رسالت‌های خود در دوره هشتم را حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های نوپا اعلام کرده‌است، در طول این دوره با برپایی جلسات رو در رو میان صاحبان بنگاه‌های نوپا و سرمایه‌گذاران، زمینه پیوند این دو بخش را فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این بار و در نشستی دیگر از این دست، جمعی از صاحبان شرکت‌های استارت‌آپ و خالقان طرح‌های صنعتی نوپا که در پارک‌های پردیس فناوری دانشگاه‌ تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقر هستند، به اتاق تهران آمدند تا در نشستی با معاون کسب‌و‌کار، رییس مرکز جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز معاون بررسی‌های اقتصادی این اتاق، طرح‌های خود را معرفی کنند.

در این نشست که با هدف شناسایی طرح‌های دارای پتانسیل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بیان خواسته‌ها و انتظارات دارندگان کسب‌و‌کارهای نوپا و نیز مدیران و اعضای هیات علمی دو دانشگاه مطرح کشور از اتاق تهران، برگزار شد پیشنهاداتی از سوی دو طرف برای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌پذیری طرح‌های دانشگاهی مطرح و مقرر شد تعامل این دو بخش برای عملیاتی کردن پروژه‌های کارآفرینی کماکان ادامه داشته باشد.

در این جلسه، هومن حاجی‌پور معاون کسب‌وکار اتاق تهران، فریال مستوفی رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی اتاق تهران و مریم خزاعی معاون بررسی‌های اقتصادی این اتاق، درباره فعالیت‌های اتاق تهران و برنامه‌های این اتاق برای حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا و جذب سرمایه‌گذاری برای این بخش، توضیحاتی دادند و عنوان کردند که بخش خصوصی علاقمند است برای توسعه فعالیت‌های خود در اقتصاد کشور از فناوری‌های نوین بهره بگیرد.

در این نشست همفکری و هم‌اندیشی از سوی فعالان دانشگاهی در حوزه فناوری نیز پیشنهادات اولیه‌ای مطرح و مقرر شد برگزاری نشست‌های مشترک با فواصل زمانی مشخص برای دستیابی به نتایج عملی ادامه یابد.

 

لینک خبر