کاندیدای هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران فریـال مستـوفی

موفقیتی دیگر برای یک بانوی مدیر و موفق؛ فریال مستوفی طلسم معدن مهدی آباد را شکست
Monday, 9 March 2015
سه بانوی عضو هیات نمایندگان حضور خود در اتاق تهران را تمدید کردند/ نتایج اولیه انتخابات اتاق تهران اعلام شد
Monday, 16 March 2015

کاندیدای هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران فریـال مستـوفی

فریال مستوفی، کاندیدای بخش معدن ائتلاف برای فردا هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران مراسم درختکاری خود را در نزدیکی معدن سرب و روی مهدی‌آباد برگزار کرد.

درختکاری فریال مستوفی در جوار معدن مهدی‌آباد

در حاشیه مراسم آغاز تجهیز و آماده‌سازی معدن سرب و روی مهدی‌آباد، فریال مستوفی در اقدامی نمادین درختی را به مناسبت ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری کاشت و برای ائتلاف برای فردا در انتخابات پیشروی هیات نمایندگان اتاق تهران آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین نشانه ائتلاف برای فردا یعنی شال فیروزه‌ای را نیز به درخت کاشته شده گره زد.  فریال مستوفی، کاندیدای بخش معدن در هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بوده که در قالب گروه موسوم به ائتلاف برای فردا در انتخابات پیشرو شرکت خواهد کرد.
وی رئیس هیات‌مدیره شرکت کارون ‌دز‌ دشت (KDD) بوده که این شرکت درحال حاضر پیمانکاری اجرای هفت طرح فولادی استانی را بر عهده دارد و در عین حال مالک سهام عمده معدن سرب و روی مهدی‌آباد است که روز گذشته مراسم آغاز تجهیز و آماده‌سازی این معدن نیز برگزار شد. در همین حال شرکت کارون دز دشت اجرای پروژه گندله‌سازی ۵ میلیون تنی بافق را نیز بر عهده دارد.  گروه ائتلاف برای فردا چندی پیش از ۴۰ کاندیدای خود در انتخابات پیشروی هیات نمایندگان اتاق تهران رونمایی کرد که در بخش معدن پدرام سلطانی، فریال مستوفی، مرتضی لطفی و سیدبهادر احرامیان چهار کاندیدای منتخب این ائتلاف هستند.

 1

اشتغالزایی ۱۳۰۰ نفری با راه‌اندازی معدن مهدی‌آباد

رئیس هیات‌مدیره شرکت کارون دز دشت (KDD) فعالیت در معدن سرب و روی مهدی‌آباد را گامی در جهت کارآفرینی و رونق اقتصادی منطقه دانست و گفت: با راه‌اندازی این معدن بالغ‌بر ۱۳۰۰ شغل مستقیم و بیشتر از این شغل غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.  فریال مستوفی در مراسم آغاز تجهیز و آماده‌سازی معدن سرب و روی مهدی‌آباد توضیح داد: براساس آخرین مطالعات اکتشافی انجام شده در سال ۱۳۸۵ معدن سرب و روی مهدی‌آباد دارای ۴۰۰ میلیون تن ذخیره روی با عیار بیش‌از ۴ درصد است.

وی گفت: در سال ۱۳۸۹ در راستای اجرای اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی، شرکت کارون دز دشت (KDD) توانست سهمی از این مشارکت را بگیرد و در سال ۱۳۹۲ نیز تفاهمنامه مربوط به سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت و فرآورده و شمش ایجاد شد.

مستوفی افزود: به‌زودی سفارش ماشین‌آلات کارخانه فرآوری را می‌دهیم و بعد از عملیات باطله‌برداری این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

 

2

پیشرفت ۱۷ درصدی گندله‌سازی سه‌چاهون

مدیر پروژه گندله‌سازی سه‌چاهون پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۶/۱۷ درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم ظرف ماه‌های آینده با مشارکت اعضای کنسرسیوم میزان پیشرفت این پروژه افزایش بیشتری پیدا کند.
بهروز شفیع در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون مدت زمان اجرای این پروژه را بین ۳۰ تا ۳۶ ماه اعلام کرد و افزود: کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های CIE، KDD  و MCC اجرای این پروژه را بر عهده دارند که شرکت KDD (کارون دز دشت) رهبری این کنسرسیوم را در اختیار دارد.  وی افزود: امروز موفق شدیم عملیات اجرایی استک (دودکش) گندله‌سازی را به ارتفاع ۶۵ متر آغاز کنیم که این بخش از پروژه نقش مهمی در کل اجرای پروژه دارد.

مدیر پروژه گندله‌سازی سه‌چاهون با اشاره به اینکه احداث کارخانه گندله‌سازی فرآیندی پیچیده و بسیار به‌هم پیوسته است، اضافه کرد: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برای اجرای این پروژه تلاش زیادی کرده است به‌طوری‌که ظرف سه ماه گذشته این پروژه ۶/۱۳ درصد پیشرفت داشته است و حال پیشرفت آن به ۶/۱۷ درصد رسیده است.

 3

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در معدن سرب و روی مهدی‌آباد

مدیرعامل شرکت کارون دز دشت (KDD) اجرای پروژه مهدی سرب و روی مهدی‌آباد را کار غیرممکنی دانست که ممکن شده است.   سیدرضا قطب در مراسم آغاز تجهیز و آماده‌سازی معدن سرب و روی مهدی‌آباد با تشکر از مقامات استانی در زمینه کمک به اجرای این پروژه، اظهار کرد: این پروژه از سالیان گذشته مشکلات زیادی داشته و به‌همین دلیل شروع اجرای این پروژه را می‌توانم به کار غیرممکنی توصیف کنم که حالا ممکن شده است.  وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه معدن سرب و روی مهدی‌آباد در ایران و حتی دنیا بسیار عظیم محسوب می‌شود، افزود: اجرای کامل این پروژه نیاز به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد و حجم عملیات اجرایی آن بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که فقط در حوزه باطله‌برداری بالغ‌بر ۱۸۰ میلیون تن خاکبرداری باید انجام شود.  او با اشاره به اینکه شرکت کارون دز دشت سهام معدن سرب و روی مهدی‌آباد را از طریق مزایده از ایمیدرو خریداری کرده است، افزود: خوشبختانه استاندار یزد نیز در زمینه اخذ مجوزهای محیط‌زیست و آب و سایر زیرساخت‌ها کمک زیادی به پروژه کرده است که در همین‌جا کمال تشکر خود را از ایشان اعلام می‌کنم.

لینک خبر