رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران: بخش‌ خصوصی در برنامه‌ ششم توسعه از فاینانس‌ها بهره‌مند می‌شوند

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مشاوره اتاق تهران چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری خارجی از سوی اتاق تهران
Sunday, 25 June 2017
تضمین بیمه «هرمس» به سرمایه‌گذاران در ایران
Thursday, 29 June 2017

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران: بخش‌ خصوصی در برنامه‌ ششم توسعه از فاینانس‌ها بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری آنا

۰۷ تیر ۹۶

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران گفت: کمیته ماده ۷۶، به دنبال اصلاح قوانین و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و ارتقای امنیت و ریسک پایین ورود سرمایه‌گذار به کشور بوده زیرا اغلب هیات‌های خارجی ورودی به ایران، ابتدا به‌دنبال درک شرایط و محیط اقتصادی در ایران هستند.

فریال مستوفی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران در ارزیابی خود نسبت به ورود سرمایه‌گذاران خارجی به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: آمد و رفت‌های پس از برجام نشانگر میل مثبت سرمایه‌گذار خارجی به اقتصاد ایران بوده و هیات‌های تجاری مختلفی برای ورود به اقتصاد کشور پیش‌قدم شدند اما شرایط داخلی اقتصادی در کشور اجازه و زمینه حضور یک‌شبه سرمایه‌گذاران را به‌دلایل ضعف قانونی و محیط کسب‌وکار فراهم نمی‌کرد.

وی ادامه داد:‌ حضور سرمایه‌گذار خارجی باید مرحله‌به‌مرحله و با توجه به شرایط اقتصاد ایران پیش رود و به همین منظور باید قوانین و مقررات مضر، بخشنامه‌‌های مزاحم و تعاملات حاکم در فضای کسب‌وکار داخلی تصحیح شود تا شرایط ورود سرمایه‌گذار غیربومی به محیط تولیدی کار در ایران فراهم شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه باید قوانین کسب‌وکار به درستی اجرایی شود‌، تاکید کرد: کمیته ماده ۷۶، به دنبال اصلاح قوانین و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و ارتقای امنیت و ریسک پایین ورود سرمایه‌گذار به کشور بوده زیرا اغلب هیات‌های خارجی ورودی به ایران، ابتدا به‌دنبال درک شرایط و محیط اقتصادی در ایران هستند.

مستوفی افزود: از سوی دیگر برای رشد بخش‌خصوصی، در برنامه‌ششم توسعه پیشنهاد شده تا بنگاه‌های خصوصی از فاینانس‌ها نیز در پروژه‌های اقتصادی منتفع شوند، بنابراین با اصلاح شرایط ذکر شده و ایجاد فضا برای حضور بخش‌خصوصی در میدان اقتصاد کشور، کم‌کم راه توسعه، پیشرفت و رقابت در اقتصاد باز می‌شود و کشور می‌تواند از جو سنگینی که علیه اقتصادش وجود دارد، رها شود.

وی گفت: سرمایه‌گذار خارجی در آینده اقتصادی ایران از نقش حائز اهمیتی برخوردار بوده که بر همین اساس در برنامه ششم توسعه مصوباتی وجود دارد که باید زمینه برای ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

 

لینک خبر