چالش دولت و بخش خصوصی فرصتهای اقتصادی کشور را هدر می دهد/لزوم طبقه بندی و اولویت بندی مشکلات بخش خصوصی در اتاق بازرگانی

سه بانوی عضو هیات نمایندگان حضور خود در اتاق تهران را تمدید کردند/ نتایج اولیه انتخابات اتاق تهران اعلام شد
Monday, 16 March 2015
نشست هتل هما و چند سطح تحلیل/ریاست اتاق های تهران و ایران به چه کسانی خواهد رسید
Monday, 16 March 2015

چالش دولت و بخش خصوصی فرصتهای اقتصادی کشور را هدر می دهد/لزوم طبقه بندی و اولویت بندی مشکلات بخش خصوصی در اتاق بازرگانی

۲۳ اسفند ۱۳۹۳

اتاق پرس

 

چالش دولت و بخش خصوصی فرصتهای اقتصادی کشور را هدر می دهد/لزوم طبقه بندی و اولویت بندی مشکلات بخش خصوصی در اتاق بازرگانی

 

مستوفی گفت: اتاق بازرگانی در دوره جدید باید تلاش جدی تری در رساندن صدا و مشکلات بخش خصوصی به دولت داشته باشد؛ اتاق نه یک رقیب بلکه در کنار دولت و حامی دولت است، انتظار می رود دولت هم حامی بخش خصوصی باشد و نباید دو طرف فرصتهای اقتصادی کشور را با ایجاد چالش برای یکدیگر هدر دهند.

 

اتاق پرس :

فریال مستوفی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اتاق پرس با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی و شکست برخی چهره ها گفت: وقتی چهره های اتاق بازرگانی در هر دوره ای ثابت باشد، یک نوع تکرار و خستگی در اتاق احساس می شود و و فعالان اقتصادی و مردم دوست دارند که اتاق از نظر ترکیب اشخاص نیز متحول شود.
وی با ذکر اینکه استفاده از افراد باتجربه ای که در این دوره نتوانسته اند، وارد اتاق شوند، یک ضرورت است، اظهار کرد: پویایی اتاق بازرگانی تنها به اعضای آن بستگی ندارد، بلکه استفاده از تجربیات فعالان اقتصادی نیز اتاق را برای ایفای رسالت های آن آماده تر می کند.

اظهار کرد: من بعد از اعلام نتایج انتخابات اتاق، شخصا با افرادی چون آقایان میرمحمد صادقی و بهرامن تماس گرفته و از آنها خواستم اعضای اتاق در دور هشتم را راهنمایی و یاری کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: مطمئن هستم افرادی که در این دوره از انتخابات رای لازم را کسب نکردند، بودن یا نبودن در اتاق برایشان اهمیتی ندارد، بلکه هدف آنها اعتلای بخش خصوصی است و در هر مسئولیتی که باشند، این هدف را از یاد نخواهند برد.

این فعال اقتصادی با اشاره به پیروزی حداکثری گروه ائتلاف برای فردا در این انتخابات گفت: این گروه با انسجام درست، منطقی و قرار دادن اخلاق در تبلیغات وارد انتخابات شد و این مسائل از جمله عوامل موفقیت ائتلاف برای فردا بود؛ یکدلی و یک صدایی آنها موجب شد تا بتوانند رای موکلین خود را جذب کنند.

مستوفی با ذکر اینکه ائتلاف برای فردا از افراد توانمند و متخصص تشکیل شده بود، افزود: این به معنای نفی توانایی دیگر گروه ها نیست و اکثر اعضای ائتلاف تجار و شخصیتهای خصوصی موفق به معنای واقعی کلمه هستند و ورود این افراد به اتاق می تواند تاثیر مثبتی بر درمان اقتصاد بیمار کشور داشته باشد.

وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره جدید باید تلاش جدی تری در رساندن صدا و مشکلات بخش خصوصی به دولت داشته باشد؛ اتاق نه یک رقیب بلکه در کنار دولت و حامی دولت است، انتظار می رود دولت هم حامی بخش خصوصی باشد و نباید دو طرف فرصتهای اقتصادی کشور را با ایجاد چالش برای یکدیگر هدر دهند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: خوشبختانه دولت یازدهم توانسته است تا حدی اعتماد بخش خصوصی را جلب کند و بخش خصوصی را در تصمیمات خود به یاری بطلبد.

وی با ذکر اینکه رمز موفقیت اتاق بازرگانی انسجام و یک صدایی اعضای آن است، گفت: اعضای اتاق در عمل باید نشان دهند که نماینده بخش خصوصی هستند و دغدغه اعتلای این بخش از اقتصاد کشور را دارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: باید در آینده نزدیک تشکل ها تقویت شود و در اتاق اولویت بندی نسبت به مشکلات بخش خصوصی صورت گیرد؛ دغدغه شرکتها طبقه بندی شود؛ به طور مثال دغدغه یک شرکت هلدینگ بزرگ با دغدغه یک شرکت کوچک تفاوت دارد و اتاق باید همه خواسته های منطقی گروه های مختلف و تشکل ها را پوشش دهد.

 

لینک خبر