فریال مستوفی به نیابت از اتاق تهران خبر داد – کارشناسان «بنیاد بوش» در تهران

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران: ضرورت جذب ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه تا ۹ سال دیگر
Sunday, 12 February 2017
موانع پیش‌ روی کسب و کارهای نوین
Saturday, 25 February 2017

فریال مستوفی به نیابت از اتاق تهران خبر داد – کارشناسان «بنیاد بوش» در تهران

سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

۲۵ بهمن ۹۵

 

اتاق بازرگانی تهران که حالا سایه‌اش بر اتاق ایران سنگینی می‌کند بلافاصله پس از امضای قرارداد ایران و گروه کشورهای ۱+۵ که به برجام مشهور شده است، یک کمیته به نام «پسا تحریم» درست کرد.

فریال مستوفی یکی از اعضای این کمیته نیز برای آسان شدن شرایط مطالعاتی و مشورتی یک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در اتاق تهران تاسیس کرد تا با شرکت‌ها و نهادهای مطالعاتی و پژوهشی برای جذب سرمایه فعالیت کند.

در حالی که اکنون و با روی کار آمدن گروه جدید سیاسیون در کاخ سفید اجرای برجام با نقض مواجه شده است و در فضایی تازه که پدیدار شده است مسایل باید جور دیگری دیده شود. اما این کمیته همچنان نشست‌های خود را برگزار می‌کند.

در نشست نوزدهم کمیته پسابرجام، خانم مستوفی خبر داد ۱۰ اسفندماه آینده کارشناسان «بنیاد بوش» به تهران می‌آیند تا شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را بررسی کنند. علاوه بر این، به گفته مستوفی، دهم آوریل نیز قرار است نشستی با کارشناسان موسسه فریزر freser برای تهیه گزارش آزادی اقتصادی برگزار شود.

فریال مستوفی در نشست کمیته پسابرجام خبر داد: بنیاد بوش در زمینه توسعه تحقیق می‌کند و با دانشگاه‌های مطرح جهان در ارتباط است. از آنجا که ارتباط صنعت و دانشگاه ضعیف است دنبال آن هستیم از طریق همکاری با این موسسه، ایران به هاب اجرای پروژه‌های دانشگاهی تبدیل شود.

موسسه فریزر نیز با کشورهایی مثل عمان، مصر، تونس و لبنان همکاری داشته است و قرار است با کمیته تسهیل کسب و کار اتاق تهران یک پروژه مشترک انجام دهد

به گزارش اتاق تهران در نشست نوزدهم کمیته پسابرجام یکی از مشاوران این کمیته که پیش از این در دولت دهم معاون وزیر اقتصاد و رییس شرکت سرمایه‌گذاری خارجی بود نیز خبر داد طرح ۳ مرحله‌ای مطالعات تجربه کشورهای جهان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش می‌رود و شرایط را برای مطالعات آماده می‌کنیم. در شرایطی طرح تازه مطالعاتی سفارش می‌شود که سازمان سرمایه‌گذاری خارجی قطعا مطالعات کافی در این عرصه داشته است.

به گزارش ساعت ۲۴، مهدی جهانگیری رییس کمیته پساتحریم نیز در این نشست گفت: ترامپ یک سیاستمدار تازه کار است و لازم است تا کمی فعالیت کند و شرایط تعامل را درک کند.

وی از اینکه بازار سرمایه و بازار پول رفتارهای تناقض‌آمیز دارند گلایه و تاکید کرد که بانک‌ها وضع خوبی دارند و دارایی‌های مناسبی دارند و کار از جای دیگر خراب است.

 

لینک خبر