در یک دوره آموزشی بین‌المللی برای مدیران بنگاه‌های خصوصی و دولتی ایرانی بررسی می‌شود فرصت‌ها و چالش‌های ابرپروژه کمربند-جاده برای اقتصاد ایران

شنا در باتلاق
Saturday, 30 October 2021
انتظارات بخش خصوصی از بازار سرمایه
Sunday, 7 November 2021

در یک دوره آموزشی بین‌المللی برای مدیران بنگاه‌های خصوصی و دولتی ایرانی بررسی می‌شود فرصت‌ها و چالش‌های ابرپروژه کمربند-جاده برای اقتصاد ایران

خبر طلایی- اقتصاد طلایی

۱۴۰۰/۰۸/۱۰

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران که از مدت‌ها قبل برگزاری یک دوره آموزشی بین‌المللی با عنوان «کمربند- جاده: فرصت‌ها و تهدیدها برای بنگاه‌های ایرانی» را برنامه‌ریزی کرده بود، این دوره را با همکاری مرکز تحقیقات توسعه اقتصادی جاده ابریشم و موسسه تحقیقات جاده کمربند هنگ‌کنگ از روز دوشنبه دهم آبان ماه آغاز می‌کند.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی ،مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با همکاری مرکز تحقیقات توسعه اقتصادی جاده ابریشم و موسسه تحقیقات جاده-کمربند هنگ‌کنگ، دوره‌آموزشی بین‌المللی «کمربند- جاده: فرصت‌ها و چالش­ها برای بنگاه‌های ایرانی» را از روز دوشنبه دهم آبان ماه آغاز می‌کنند و فعالان اقتصادی علاقمند مدت اندکی دارند که تا پیش از شروع این دوره برای حضور در آن ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران با اعلام این خبر توضیح داد: ابتکار کمربند- جاده یک برنامه بلندمدت سیاست­گذاری و سرمایه‌گذاری بین‌قاره­ای است که با توجه به موقعیت بالقوه استراتژیک ایران، در صورت بهره‌برداری صحیح و دستیابی به جایگاه مناسب در این ابتکار، امکان جذب سرمایه­گذاری و رشد و توسعه اقتصادی و همچنین ارتقاء جایگاه اقتصادی کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم می­شود.

فریال مستوفی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، افزود: از طرفی با توجه به تحولات منطقه‌ای، مناقشه چین و آمریکا، برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین، پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، آثار و پیامدهای کرونا و تغییرات زنجیره‌های ارزش جهانی و سمت و سوی سرمایه‌گذاری‌ها، صحنه جهانی ظرف چند سال آتی به‌طور قطع دگرگون خواهد شد. از این رو، ضرورت به‌روزرسانی و تعمیق دانش و آگاهی موردنیاز برای دست اندرکاران و ذی‌نفعان در این حوزه بیش از پیش اهمیت داشته تا با اقدامات و تصمیمات صحیح و اصولی در این برهه منافع بیشتری برای کشور کسب شود.

مستوفی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران به موجب رایزنی‌های انجام گرفته برگزاری یک دوره آموزشی بین المللی با عنوان «کمربند- جاده: فرصت‌ها و تهدیدها برای بنگاه‌های ایرانی» را از مدت‌ها پیش در دست برنامه‌ریزی دارد، گفت: این دوره آموزشی که با همکاری مرکز تحقیقات توسعه اقتصادی جاده ابریشم و موسسه تحقیقات جاده کمربند هنگ‌کنگ طرح‌ریزی شده، از روز دوشنبه دهم آبان ماه آغاز می‌شود تا ضمن بهره‌گیری از دانش و تجربه غنی این موسسات، امکان شناخت دست اول از این طرح، فرصت‌ها و چالش‌های آن برای دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان این طرح از بخش دولتی و خصوصی در کشور فراهم شود.

مستوفی با اشاره به استقبال سازمان‌های مختلف از برگزاری این دوره، ابراز امیدواری کرد که این رویداد به هدف نهایی خود که افزایش شناخت از پروژه کمربند- جاده در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است دست یابد.

بر این اساس، علاقه‌مندان به حضور در این دوره می‌توانند، از طریق این لینک اطلاعات بیشتری در مورد این دوره کسب و در آن ثبت‌نام کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران به شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۱۰۷۸۷۵ تماس حاصل کنند.

 

لینک مصاحبه