برنامه ریزی برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان توسط اتاق بازرگانی – اتاق پرس

فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: جانمایی نادرست هفت طرح فولادی
Wednesday, 4 March 2015
برنامه ریزی برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان توسط اتاق بازرگانی – جهان اقتصاد
Saturday, 7 March 2015

برنامه ریزی برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان توسط اتاق بازرگانی – اتاق پرس

فریال مستوفی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برنامه مدون دولت برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان، سهمی حداقل ٣٠ درصدی را برای ایشان در نظر گرفته است، تصریح کرد: ارائه این برنامه از سوی دولت به منزله چراغ سبزی برای بانوان است، اما تحقق آن نیازمند تمایل و حضور اثرگذار زنان و نقش آفرینی تشکل ها به عنوان زمینه ساز و فراهم کننده ملزومات حضور سازمان یافته زنان در اقتصاد است.

 

وی افزود: این بستر فراهم  نخواهد شد مگر با حضور و مشارکت زنان بالاخص زنان مدیر، کارآفرین و بازرگان در تشکل های اقتصادی که در رأس آنها اتاق های بازرگانی قراردارد.

 

مستوفی تصریح کرد: حضور بیشتر و پررنگتر بانوان در تشکل های اقتصادی بالاخص تشکل های اقتصادی مادر مانند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی موجب شکل گیری راهبرد ها و استراتژی های موثر برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان خواهد شد.

 

وی با تاکید براینکه تقویت مشارکت زنان در تشکل های اقتصادی و توسعه تشکل های اقتصادی خاص بانوان از جمله اهداف و برنامه های اصلی وی در دوره آتی اتاق بازرگانی خواهد بود، ادامه داد:  به منظور نقش زنان در فعالیت های اقتصادی و توسعه ای کشور نیاز است تا نهادهای مرتبط در زمینه تسهیل راه های مشارکت زنان فعال شوند.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برگزاری نمایشگاه های نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار برای ایجاد شرایط مساوی و یافتن فضایی برابر در بازار داخلی و خارجی که می تواند زمینه های جدیدی برای سرمایه گذاری زنان مهیا کند را یکی دیگر از برنامه های آتی خود خواند و افزود:  بسیاری از کشور های آسیایی و اروپایی می توانند بازارهای خوبی برای تولیدات صادراتی زنان کشور ما در حوزه های مختلف و همچنین فعالیت های بازرگانی بانوان باشند.

 

وی از اهمیت توجه به فعالیت های آموزشی و آموزش های تخصصی زنان کارآفرین، مدیر، بازرگان و بطور کلی فعالان اقتصادی زن گفت و افزود: در این خصوص با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی و همچنین مرکز آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی ایران، بسته ها و برنامه های آموزشی ویژه، جهت تربیت نسل های آینده بانوان مدیر، کارآفرین، بازرگان و فعال اقتصادی طراحی، تدوین و اجرایی شود.

 

مستوفی، با اشاره به اهمیت پرداختن توأم به سرمایه گذاری های خرد، متوسط و کلان مطرح کرد: هر زن ایرانی اعم از خانه دار یا کارخانه دار می تواند با هر میزان سرمایه در جهت توسعه صنعتی حضور پیداکند. وی با مروری بر زندگی حرفه ای خود که با تجربه چنین موقعیت هایی همراه بوده، گفت: بسترسازی و تلاش برای تسهیل هر نوع مشارکت اقتصادی زنان، اعم از خرد یا کلان و در هر شرایط و موقعیتی از جمله برنامه های وی برای فعالیت در چارچوب اتاق آینده خواهد بود.

 

نامزد هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نقش تاریخ ساز نسل جوان و گروه های نخبه زنان اظهار کرد: برای تشویق زنان ایرانی جهت حضور در فعالیت های اقتصادی و به ویژه برای زنانی که دارای ایده های نو و بدیع هستند و زنان جوان تحصیلکرده، خلاق و جویای نام باید برنامه های مجزا و خاصی ترتیب داد و حمایت های ویژه ای را برای ایشان در نظر داشت.

مستوفی در پایان گفت:  فعالیت بانوان خیر کارآفرین که با سرمایه گذاری خویش برای اشتغال زنان سرپرست خانوار پیش قدم شده اند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند و چنین برنامه هایی باید در سطح ملی پیاده سازی شوند.