اتاق تهران و کنگره بین المللی AIM تفاهم نامه همکاری امضا کردند

فریال مستوفی با اشاره به نقش تصمیم‌گیری‌های دولت در کاهش روزافزون صادرات بخش معدن: کاش صادرات بخشنامه داشتیم!
Monday, 22 January 2024
برنامه عربستان برای تبدیل شدن به قطب معدنی منطقه
Saturday, 10 February 2024

اتاق تهران و کنگره بین المللی AIM تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تریبون نیوز
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و کنگره بین‌المللی AIM یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به موجب این تفاهم‌نامه که به صورت آنلاین و توسط محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران و فریال مستوفی رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران به امضا رسید، دو طرف نسبت به همکاری‌های مشترک، تبادل اطلاعات و دانش، حضور تاثیرگذارتر ایران در این رویداد و برقراری ارتباط با سایر سازمان‌های بین‌المللی، شرکت‌های فعال در زمینه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران متعهد شدند.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در نشست آنلاین امضای این تفاهم‌نامه، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران با اشاره به فعالیت‌های کنگره AIM گفت: کنگره یا نشست سالانه سرمایه‌گذاری AIM ابتکاری است که از سال ۲۰۱۱ توسط بنیاد جهانی AIM در کشور امارات برگزار می‌شود و طی ۱۱ سال گذشته این نشست در شهر ابوظبی برگزار شده است.

فریال مستوفی با بیان اینکه این کنگره فعالیت‌های خود را به بخش‌هایی چون کشاورزی، انرژی، تامین مالی، سلامت، گردشگری و آموزش توسعه داده است، افزود: تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد از ۴۶ مشارکت‌کننده در سال ۲۰۱۱ به ۱۷۵ شرکت‌کننده در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. کنگره AIM بستری برای پرداختن به روندها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌هایی است که کشورها در مسیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری با آن مواجه می‌شوند.

به گفته مستوفی، هم‌اکنون ۳۰۰ نهاد و مجموعه شامل سازمان‌های بین‌المللی نظیر آنکتاد UNCTAD یونیدو UNIDO ، UNWTO، WHO اتاق‌های بازرگانی در نقاط مختلف دنیا، آژانس‌های سرمایه‌گذاری و دانشگاه‌ها با نشست سالانه سرمایه‌گذاری کنگره (AIM) تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران با بیان اینکه هیچ سازمان و نهادی به نمایندگی از کشور ایران در این سازمان و رویداد حضور نداشته است، ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه میان اتاق بازرگانی تهران و کنگره مذکور، برای همکاری‌های مشترک، تبادل اطلاعات و دانش، حضور تاثیرگذارتر ایران در این رویداد و ارتباط گرفتن با سایر سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های فعال در زمینه سرمایه‌گذاری راهگشا خواهد بود.

در ادامه، رئیس اتاق تهران نیز با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه یک مرحله مهم در تقویت همکاری و ساخت پل‌های ارتباطی میان اتاق تهران و کنگره AIM است، افزود: هر دو سازمان هدف مشترکی از جمله ترویج سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی و رشد پایدار را دارند. با هم سو کردن منابع، تخصص‌ها و ارتباطاتمان، فرصت‌ها و موقعیت‌های جدیدی برای اعضا و نهادهای ذی‌ربط خواهیم ساخت.

محمود نجفی‌عرب با اشاره به اینکه کنگره AIM به عنوان یکی از برترین بسترهای ترویج سرمایه‌گذاری و تسهیل همکاری‌های تجاری شناخته شده است، توضیح داد که اتاق تهران با بیش از ۳۱ هزار عضو، به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین اتاق بازرگانی در ایران، از طریق نمایندگی از بخش واقعی خصوصی ایران، تجارت، سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی را در کشور ترویج می‌دهد.

رئیس اتاق تهران با تاکید بر اینکه امضای این تفاهم‌نامه به ما امکان می‌دهد جریان سرمایه‌گذاری را تقویت کرده و رشد اقتصادی را در منطقه‌ ایجاد کنیم، پیشنهاد کرد که این همکاری به سمت و سوی شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل سرمایه‌گذاری و ارائه راهنمایی و پشتیبانی به سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و فراتر از آن هستند، سوق پیدا ‌کند.

در ادامه این جلسه و پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری، مقرر شد که اتاق تهران با محوریت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های اولویت دار را برای کنگره بین‌المللی AIM ارسال کرده و تعاملات سازنده‌ای را برای جذب سرمایه‌گذار آغاز کند.

 

لینک خبر